onsdag 17 mars 2010

Träningen ger effekt

Det är en härlig känsla när träningen ger effekt. Körde ett kortare styrkepass igår (mest för att jag blev så sjukt uttråkad av att löpbandet - längtar ut!). Inledde med bänkpress som jag nu under ett par pass kört 20 kg, 14x3 på. Brukar knappt orka de sista repsen, för att inte tala om sista set. Ett par fingrar som hjälper till har behövts varje gång(!). Men igår klarade jag det helt på egen hand, utan fingrar och utan att behöva grymta som en gris. I am getting stronger.

Tyvärr (?) kommer ju min käre PT upptäcka detta på två röda och lägga på mer vikt...då är vi tillbaka till grymtarland igen :) Men det är helt ok.
Jag har inga problem med att hantera smärta och mjölksyra i musklerna som kommer av styrketräning. Värre är det med motståndet jag möter med löpningen.
De flesta gånger har jag så himla svårt att motivera mig själv att fortsätta springa, att öka tempot på bandet istället för att sänka det ner till power walk tempo. Mycket svårare att stå emot och hantera än att musklerna skriker. Tror jag ska be fröken löperska (alias Helena) om ett inspirerande inlägg. I need it om jag ska ta mig igenom midnattsloppet och sedan Lidingöloppet efter sommaren. Bara 150 dagar kvar till Midnattsloppet nu!


(Midnattsloppet - bättre tid än så vill jag ju ha:)

1 kommentar:

  1. Sötnos! SJÄLVKLART kan jag försöka mig på ett inlägg...men kan vi ta det efter Spanien? Lagom till den riktiga vårlöpningen? Lite svårt att fokusera just nu... ;)

    SvaraRadera