fredag 30 april 2010

Rosébubbel & jordgubbar på mitt egna smultronställe

Det jag älskar mest med min lägenhet är min rymliga inglasade balkong. Den är som ett extrarum inrett enbart för att umgås och må bra. Vi köpte vår lägenhet när det låg i sin vagga - dvs den fanns bara på ritning. Ovan som jag är så la jag aldrig märke till att balkongen nästan var lika stor som det lilla extrarummet inomhus. Så det var en glad överraskning att hitta 10 kvm till.


På denna nya favoritplats, mitt egna smultronställe, har Valborg firats med färska räkor, rosébubbel och årets första skål med jordgubbar. Kan inte bli mycket bättre än så. Karin och jag kröp upp i soffan under varsin filt när regnet började smattra mot rutorna, lite sommarstugekänsla mitt i stan.

Nu har sällskapet åkt hem för kvällen - hon ska upp till möhippa imorn bitti - och jag själv har krupit ned i sängen. Njuter av känslan från kvällen och vetskapen om att jag inte måste gå upp tidigare än jag själv vill imorn och att jag utan (större mängder av) alkoholrester i kroppen kan sticka ut på en skön löparrunda.


1 kommentar: