måndag 18 januari 2010

Juniorskan intar scenen



Jag vill ta hjälp av ett par citat..
"There are no secrets to success. It is the result of preperation, hard work, and learning from failure" (Colin Powell)
Om 7 dagar är första dagen på min framtida karriär. Det är med fjärilar i magen och stor förväntan jag kliver ut i näringslivet. Min karriär började egentligen för länge sedan. Alla val jag har gjort i mitt liv har lett fram till den här stunden. Jag har kämpat, förberett mig och jag har lärt mig av mina misstag. Det kommer jag fortsätta göra även i framtiden! Jag försöker leva efter detta:
"Framgångsrika människor är inte mindre rädda för att misslyckas än alla andra. Skillnaden är att de gör saker de är rädda för tills rädslan försvinner medan de mediokra alltid har en ursäkt att backa ur. "
Kontentan är att du kommer misslyckas. Men istället för att backa ur nästa gång så lär dig av dina misstag. Du kommer alltid ut starkare och med en erfarenhet rikare på andra sidan. Framförallt var inte rädd för att misslyckas. Ge allt du har, tänk strategiskt, och kom ihåg dina mål när det känns tungt.
Klyschigt? Javisst men helt sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar