måndag 15 februari 2010

Grabbarna Grus

Spännande saker som händer på mitt jobb just nu. Vi kommer slås samman med ett annat bolag som finns under samma ”paraply” som oss. Väldigt spännande! De är mer än dubbelt så stora som oss och har dessutom ett helt gäng sköna tjejer på sin pay-role. Det kommer bli toppen. Vi kan behöva lite mer dynamik inom gruppen.

Var så sjukt trött på grabbarna förra veckan. De är trevliga, de är roliga, de är kompetenta bra kollegor men ibland blir det så tröttsamt att behöva parera vitsiga kommentarer flera timmar i sträck. En kollega toppade dagsformen med kommentaren "...eller varför pratar jag med dig om det här för? Du har ju ingen bil, du är ju tjej"

Idag åt jag lunch med samma gäng igen, och tugget var snart igång. Jag hade verkligen ingen lust med att bli på dåligt humör (igen) på grund av att det inte kan bete sig som moderna människor så jag sa ifrån. Det räcker grabbar! Två kommentarer är rätt kul...3 blir för mycket fyller min chef i. Ja, det blir rätt tröttsamt.
Sen bytte vi ämne och kommentarerna slutade. Känner mig nöjd och stolt över att jag sa ifrån. Inte helt lätt. Tycker det var skönt att de backade utan att det blev en stor grej av de hela heller. Men det är ju helt otroligt att jag 2010 ska behöva tänka i de här banorna och att jag har substans att skriva ett sådant här blogginlägg.
Vi har inte kommit så långt som vi tror alla gånger....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar