söndag 14 februari 2010

Kreativ Insikt

Under ledarskaputbildningen inför mitt engagemang inom United Sisters så använde vi affirmationskort.

Affirmation betyder bekräftelse eller bejakelse. Det fungerar så att du upprepar en positiv mening om dig själv så blir den till slut sann. Det är ett sätt att bli medveten om, och på ett positiv sätt påverka din inre dialog.

Nu i helgen var jag i en affär på Hornsgatan som kallas kreativ insikt. Deras tema är just personlig utveckling, självkänsla, självförtroende, ja just de teman som vi inom United Sisters arbetar med. Något som ligger mig själv nära om hjärtat. Har du vägarna förbi (den ligger precis vid puckeln på Hornsgatan, nära Slussen) så kan jag verkligen rekommendera den varmt!
Jag fick med mig mina egna affirmationskort. De har en kort mening på framsidan och en lite längre text på baksidan. De jag tycker om med dem är att de uttrycker något i jag-form, det blir mycket starkare då.

Har du provat att en hel dag hela tiden tydligt definiera vem som säger/gör/tänker något? Det jag menar är att inte använda ordet "man" utan hela tiden uttrycka dig utifrån "jag", "du", "hon", "han" osv. Det är inte helt lätt, men du kommer upptäcka att allt du säger blir mycket starkare. På samma sätt fungerar det med affirmationskorten.

Jag kommer ta fram ett kort i veckan och jag vill gärna dela med mig av dem till er. Vi börjar imorgon, nystart på veckan, en ny affirmation.
Gör affirmationen till din egen och försök ha den med dig i vardagen och kanske i de situationer som du behöver den bäst. Sov gott kära ni. Vi ses imorgon!



1 kommentar:

  1. ÄLSKA Kreativ Insikt! Jag har en hel del visdomsord från dem här hemma...underbara små saker!

    SvaraRadera