tisdag 23 februari 2010

Optimism i kubik

Om du någon gång har svårt att vara optimistisk och tänka positiva tankar, slå då på skidsport när Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark är kommentatorer. De kan få varje rysk darrning, varje norsk tvekan på skyttevallen, varje svenskt stavtag till att låta som medaljchans. Det spelar ingen roll om vi tappat 50 sekunder på en runda i stafetten, det är bra åkt, starkt jobbat och kanske kanske, eller kanske tom lite troligtvis så kommer vi nog kunna slåss om bronset ändå....vi är ju 8a, men nu har det börjat blåsa lite och Aco skjuter ju så bra...
Till och med jag som alltid hejar (medan sambon neggar) börjar bli lite smått trött på dem. Hejarrop i alla ära, men lite realism, ibland, skulle inte skada...

Aco

2 kommentarer:

  1. Haha! Så sant... MEN. Går det att tycka illa om Ulfbåge? Hans röst är ju så otroligt trygg och minnesframkallande...känner mig som barn på nytt när jag hör honom. Lite realism skulle dock klä honom, det kan jag hålla med om. :)

    SvaraRadera
  2. Haha jo den är härlig. Det ger jag honom.
    Men gosh! jag kan inte låta bli att garva åt dem. När Helena sköt fullt så skriker de som att det var skotten för guld, inte 5a haha!
    Men som sagt, har du någon gång problem med optimismen är det bara ladda ner en skidtävling där de kommenterar :)

    SvaraRadera