måndag 1 februari 2010

Fantastiska människor

Jag har ägnat helgen åt en ledarskapsutbildning inför mitt engagemang inom United Sisters nu i vår och jag kan inte låta bli att imponeras av de fantastiska människor jag träffat.
Helgen har präglats av analys, ställningstaganden, olika praktiska övningar men framförallt av glädje, inspiration och gemenskap.
Det är en häftig känsla att alla vi som var där, drygt 20 stycken (med fler på kö) var där en hel helg på frivillig basis enbart för att de vill engagera sig för att unga tjejer ska få bättre självförtroende och självkänsla.
Stämningen har varit fantastisk och jag känner att det var första gången på länge som jag fick riktigt kontakt med mig själv. Alla övningar och case som vi gjort med syftet att vi själva måste ta ställning och studera och analysera våra egna reaktioner var stundtals lite jobbiga men ändå så befriande.

Jag hoppas verkligen att vi kan få till en sådan stämning som det var på utbildningen inom tjejgruppen senare i vår. Om tjejgruppen blir som vår grupp var i helgen kommer tjejerna få en enorm möjlighet att växa - och även jag.


Tack alla fina härliga kvinnor och tjejer inom United Sisters för att ni är just ni!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar